Jeśli chcesz otrzymywać od Citroën Polska sp. z o.o. informacje dotyczące aktualności związanych z marką oraz informacje wspólne Citroën Polska sp. z o.o. dotyczące aktualności związanych z Grupą PSA, zapisz się na nasz newsletter. W tym celu prosimy o wypełnienie formularza znajdującego się na stronie kliknij tutaj.

Informujemy, że administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Citroën Polska sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, przy Al. Krakowskiej 206, 02-219 Warszawa. Szczegółowe informacje o sposobie przetwarzania Pani/Pana danych osobowych zostały określone w Warunkach Przetwarzania Danych Osobowych.



Przejdź dalej

Historia

65-lecie modelu 2CV Fourgonnette i 20-lecie modelu Citroën Berlingo - komunikat prasowy

23/03/2016. Kategoria: Historia

Z okazji 65-lecia modelu 2CV Fourgonnette i 20-lecia Berlingo Citroën proponuje nową, zaskakującą stylizację tych niezwykle popularnych modeli, zaprojektowaną specjalnie dla Colette! Colette to słynny francuski concept store mieszczący się pod numerem 213 na ulicy Saint Honoré w Paryżu. Z okazji jubileuszu ostanie wyposażony w miniflotę obejmującą po jednym samochodzie z obu modeli w kolorach sklepu o stylistyce nawiązującej do ponadczasowej furgonetki: #2CVcolette. Obie francuskie marki łączą takie wartości jak nastawienie na nowości i dążenie do wyróżnienia się. Teraz łączy je również miniflota „andré ♥ colette”!

Z okazji 65-lecia modelu 2CV Fourgonnette i 20-lecia modelu Berlingo Citroën postanowił stworzyć miniflotę obejmującą po jednym egzemplarzu tych modeli w barwach colette, słynnego francuskiego concept store’u, mieszczącego się pod numerem 213 na ulicy Saint Honoré w Paryżu. Współpraca obu francuskich marek, które łączy nastawienie na nowości i dążenie do wyróżnienia się, doprowadziła do powstania unikatowych egzemplarzy samochodów:

- Berlingo zwraca uwagę stylizacją nawiązującą do kultowej furgonetki i falistą blachą boków nadwozia. Do transformacji wybrano wersję z napędem elektrycznym. Będzie ona wykorzystana do dostaw concept store’u na terenie Paryża podczas trwania akcji.

- Firmowy, niebieski kolor sklepu pojawi się również na logo Citroëna, które specjalnie na tę okazję zostanie użyte w wersji retro.
Colette również użyje logo vintage. Projekt wykona artysta plastyk Steve Pitocco w oparciu o technikę ręcznego lakierowania stosowaną niegdyś w produkcji pierwszych furgonetek.
Projekt powstał w ośrodku stylistycznym Citroën, którego dyrektor Alexandre Malval czuwał nad każdym detalem transformacji „old to new” w przypadku 2 CV Fourgonnette i „new to old”* w przypadku Berlingo.