SZUKAJ



Jeśli chcesz otrzymywać od Citroën Polska sp. z o.o. informacje dotyczące aktualności związanych z marką oraz informacje wspólne Citroën Polska sp. z o.o. dotyczące aktualności związanych z Grupą PSA, zapisz się na nasz newsletter. W tym celu prosimy o wypełnienie formularza znajdującego się na stronie kliknij tutaj.

Informujemy, że administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Citroën Polska sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, przy Al. Krakowskiej 206, 02-219 Warszawa. Szczegółowe informacje o sposobie przetwarzania Pani/Pana danych osobowych zostały określone w Warunkach Przetwarzania Danych Osobowych.



Przejdź dalej

Marka

CITROEN C5 X: MAGICZNE POŁĄCZENIE DESIGNU SEDANA, KOMBI I SUV-a

09/09/2021. Kategoria: Marka

- Citroën powraca do segmentu D z innowacyjnym modelem – połączeniem sedana, kombi i SUV-a.
- Jest to przyszłościowa koncepcja na ciągle zmieniającym się rynku, gdzie klienci oczekują wszechstronności, oryginalnej stylistyki i nowoczesności. C5 X zapewnia im to, co najlepsze w wielu segmentach, bez jakichkolwiek wyrzeczeń.
- Taką tendencję do mieszania gatunków można dziś znaleźć w wielu dziedzinach poza sektorem samochodowym.
- Hybrydyzacja nadwozi wpisuje się w nowe trendy w świecie mody i rekreacji.
- W efekcie mamy model o odważnym designie, pełen charakteru i spójny stylistycznie. Model, który zachęca do podróży i wyróżnia się na drodze. To najlepsza synteza filozofii Citroëna.

„Wraz z C5 X Citroën przywołuje atmosferę podróży elegancką i wyrafinowaną limuzyną, którą można wyruszyć na bezstresowe odkrywanie świata” – mówi Vincent Cobée.


Dzięki C5 X Marka Citroën powraca do segmentu D i oferuje odważny model, który wprowadza innowacje w tradycyjnym segmencie samochodów premium. Było to duże wyzwanie dla projektantów Citroëna. Udało im się zaprojektować spójnego stylistycznie sedana „nowej generacji” z charakterem. Dzięki połączeniu cech kilku segmentów jest idealnie dopasowany do zmieniających się oczekiwań klientów.

C5 X łączy w wyważonych proporcjach elementy stylu charakterystyczne dla różnych nadwozi segmentu D, wnosi powiew nowości oraz nawiązuje do kultowych modeli premium Citroëna. Okrągłe i muskularne kształty w połączeniu z napiętymi i mocnymi liniami dają płynną, dynamiczną i elegancką sylwetkę, która zawiera w sobie to, co najlepsze z trzech światów: prestiż i elegancję limuzyny, dynamikę i wszechstronność kombi oraz nowoczesność i solidny wygląd SUV-a.

C5 X: TAM, GDZIE ZBIEGAJĄ SIĘ OCZEKIWANIA KLIENTÓW

„Pragnienie posiadania wszechstronnych, hybrydowych przedmiotów wykraczających poza z góry ustalone kanony – to tendencja obserwowana również w badaniach prowadzonych w innych branżach. Możemy na przykład mówić o sukcesie, jaki w dużych miastach odniosły tzw. miejsce trzecie, gdzie są organizowane imprezy, spotkania, gdzie dzieci i rodziny mogą spędzać wolny czas, a młodzi ludzie spotykać się z przyjaciółmi”. Cécile Batho, dyrektorka instytutu badawczego Brain Value.

Citroën dostosowuje się do zmieniającego się społeczeństwa i konsumentów, którzy szukają wszechstronnych produktów zaspokajających wszelakie potrzeby. Produktów opartych na innowacyjnych pomysłach, całkowicie zakorzenionych w swoich czasach. Trend ten obserwowany jest również na rynku motoryzacyjnym. Wprowadzając na rynek model C5 X, Citroën doskonale spełnia zróżnicowane oczekiwania wymagających klientów z segmentu D, którzy poszukują bardziej nowoczesnej i funkcjonalnej alternatywy dla tradycyjnych sedanów, kombi i SUV-ów.

C5 X – ODPOWIEDŹ NA NOWE WYZWANIA ZMIENIAJĄCEGO SIĘ RYNKU

Od kilku lat klasyczna limuzyna przestała być jedynym synonimem segmentu premium i dalekich podróży. Nadwozia SUV i kombi zdobyły również uznanie klientów szukających bardziej praktycznych i wyróżniających się samochodów.

W 2020 roku w Europie najpopularniejszym rodzajem nadwozia w segmencie D był SUV (29,3%), który wyprzedził kombi (27,5%) i sedany (21,6%)*.

W ubiegłym roku w Chinach ponad połowa samochodów sprzedanych w tym segmencie to SUV-y, które wyprzedziły sedana (18%) oraz minivana (10%). Udział kombi w segmencie D jest znikomy i stanowi zaledwie 0,1%*.

* Źródło: Statnet Stellantis, Europa – 29 krajów.

Preferencje odnośnie nadwozi segmentu D od kilku lat przechodzą znaczną transformację. Potrzeby klientów ulegają zmianom: szukają pojazdu, który spełni zarówno oczekiwania emocjonalne, jak i funkcjonalne. Tradycyjnie klienci z segmentu D pragną, by samochód wyróżniał ich na drodze, był nowoczesny i wyposażony w technologie pokładowe najnowszej generacji. Dziś oczekują od swoich aut również praktyczności, przestronności, dużego bagażnika, wszechstronności i solidności, poszukują alternatywnych ofert i nowej formy nowoczesności.

Podczas prac projektowych nad modelem C5 X Citroën postanowił sprostać tym oczekiwaniom. Frédéric Angibaud, projektant nadwozia C5 X, chciał stworzyć samochód, który „będzie idealnie łączyć wszechstronność, bezpieczeństwo i estetykę, przy jednoczesnym uwzględnieniu kwestii środowiskowych i ekonomicznych.” C5 X jest ukoronowaniem tych prac. To nowa i odważna koncepcja łącząca elegancję sedana, praktyczność kombi i nowoczesność SUV-a.

Propozycja Citroëna idealnie pasuje do nowego stylu życia, do którego aspirują klienci. Cécile Batho zauważa ten trend we wszystkich sektorach: „Nie chcemy już więcej zamykać się w jednej roli. Wkroczyliśmy w erę wielofunkcyjnego stylu życia, mieszanego sposobu pracy. Co więcej, dziedziny inne niż motoryzacja zaczynają otwierać się na produkty mające wiele zastosowań. Jedna rzecz może mieć różne przeznaczenie. Moda jest tego doskonałym przykładem. Największe marki luksusowe wkraczają w świat streetwearu, moda stara się uwolnić od podziału na męską i damską. Mamy teraz do czynienia z istną mozaiką pragnień”.

Wyzwanie projektu C5 X polega na umiejętności znalezienia się w punkcie przecięcia się trendów i reagowania na zmiany oczekiwań klientów, na które mają wpływ różne światy. W szybko zmieniającej się rzeczywistości Citroën oferuje magiczną kombinację tego, co najlepsze ze wszystkich rodzajów nadwozia.

INNOWACYJNA, PŁYNNA I SMUKŁA LINIA – ODWAŻNE POŁĄCZENIE

Citroën wraca do segmentu D w niekonwencjonalny sposób. Wraz z modelem C5 X Citroën oferuje radykalnie odmienną sylwetkę, która łączy różne style.

PŁYNNE LINIE ELEGANCKIEGO, PRESTIŻOWEGO SEDANA, ZDECYDOWANIE W STYLU CITROËNA

Według Frédérica Angibauda, projektanta C5 X: „Wyciągnięta linia kabiny, długie spojlery z tyłu samochodu, a także wszystkie poziome elementy, jak np. wydłużone boczne szyby kabiny, to typowe elementy w świecie sedanów”.

Sylwetka C5 X jest muskularna, a zoptymalizowana aerodynamika zmniejsza zużycie paliwa. Smukły profil inspirowany jest stylistyką samolotów i oferuje niespotykane proporcje. Płynność sylwetki wzmacniają napięte i atletyczne elementy nadwozia. Długa maska, wysoka linia boczna i uskok nad tylnym kołem, obrazujące zarówno wyrafinowanie, dynamikę, jak i solidność, są częścią stylistyki kultowych modeli Citroëna.

Oryginalne i precyzyjne osłony wokół nadkoli wzmacniają charakter pojazdu. Podkreślają koła o dużej średnicy, a jednocześnie ułatwiają przepływ powietrza wzdłuż nadwozia. Koła o średnicy 720 mm są wyposażone w opony Tall & Narrow o średnicy 19”. Aluminiowe obręcze kół Aero X o średnicy 19” są wyposażone w błyszczące, czarne wstawki aerodynamiczne, które zapewniają turbinowy przepływ powietrza, zmniejszając opór aerodynamiczny, a tym samym zużycie paliwa.

Wyciągnięta linia dachu kończy się starannie dopracowanym, „pływającym”, aerodynamicznym spojlerem. Chromowane wstawki w tylnych bocznych szybach wizualnie przedłużają górne chromowane listwy okienne, wzmacniając temperament całości nadwozia. Słupki szyby przedniej i okien w kolorze błyszczącej czerni zapewniają optyczną ciągłość przeszklonej powierzchni wokół pojazdu i wzmacniają status C5 X, jednocześnie tworząc wrażenie „pływającego dachu”. Na życzenie klienta dach może być polakierowany na kolor Czarny Perla Nera, który podkreśla staranne wykończenie samochodu.

NOWOCZESNY I TECHNOLOGICZNY PRZÓD

Z charakterystycznymi dla nowych modeli marki światłami w kształcie litery V, C5 X idealnie wpisuje się w segment D. Światła tylne mają podobny kształt litery V co przednie, zapewniając większą spójność. Przód dumnie prezentuje chromowane elementy i błyszczącą czerń, dzięki czemu nie ulega wątpliwości, że C5 X to przedstawiciel swojego segmentu. Górna część logo zaznacza koniec maski i rozciąga się aż do świateł do jazdy dziennej LED, poszerzając optycznie przód. Dolne linie logo biegną w kierunku reflektorów LED i drugiej pary świateł do jazdy dziennej, tworząc technologiczną i wyrafinowaną oprawę. Sygnatura świetlna C5 X jest bardzo precyzyjna i świadczy o dbałości o szczegóły. Wzór w kloszach reflektorów przypomina logo marki. Podkreśla wygląd samochodu i wzmacnia identyfikację świetlną, zwłaszcza gdy patrzymy pod kątem. Ten sam wzór odnajdziemy w tylnych światłach.

Maska została zdecydowanie wymodelowana. Jest długa, pozioma i umieszczona dość nisko. Boczne przetłoczenia nawiązują do Citroëna C4 lub C5 Aircross. Ten niezwykle charakterystyczny element wzmacnia muskularny i solidny wygląd przodu.

Dolny wlot powietrza, podkreślony chromowaną listwą, ma bardzo geometryczny wzór inspirowany logo marki, i mocno eksponuje główny radar, z którego korzystają systemy wspomagania jazdy.

MOCNY TYŁ ŁĄCZĄCY ELEGANCJĘ I WYGODĘ

„Pojemny bagażnik i bardzo łatwy dostęp są typowe dla nadwozia kombi” – mówi Frédéric Angibaud.

Tył C5 X dobitnie pokazuje siłę i elegancję. Spojler w górnej części, wydłużający wizualnie kabinę, oraz tylna szyba o opływowych kształtach, nadają nowemu modelowi mocny i dynamiczny charakter.

Zaokrąglone linie dolnej części tyłu C5 X doskonale wpisują się w kanony stylistyczne dużych modeli Citroënów. Niektóre detale, takie jak ostre linie wokół tablicy rejestracyjnej i na zderzaku, wzór nawiązujący do logo w dolnej części oraz chromowane listwy wokół reflektorów, poszerzają optycznie samochód i podkreślają jego stabilność.

Tylne światła 3D w technologii LED są rozciągnięte w poziomie i zachodzą daleko na błotniki, wzmacniając wrażenie doskonałej przyczepności. Identyfikacja świetlna w kształcie litery V nawiązuje liniami do świateł z przodu pojazdu. Naturalnie podążają za krzywiznami i przetłoczeniami dołu nadwozia i podkreślają jego linie, gdy patrzymy na samochód pod kątem. Stylistycznie dopracowany tył C5 X pozwala również zaspokoić potrzeby klientów w zakresie objętości i praktyczności. Szeroka i funkcjonalna klapa tylna i niski próg załadunku zapewniają łatwe i praktyczne użytkowanie pojazdu na co dzień. Linię tylnej klapy podkreśla dolny spojler w kolorze błyszczącej czerni, który zapewnia właściwą aerodynamikę i stabilność podczas hamowania – rozwiązanie równie estetyczne, co użyteczne, stosowane w przeszłości w wielu modelach Citroëna, począwszy od CX, przez XM po C6.

PODWYŻSZONE NADWOZIE I STYLISTYKA INSPIROWANA SUV-em

„Z SUV-a została wzięta sylwetka „up on the road” – podwyższone nadwozie oferujące ochronę i solidność. Linia płaszczyzn bocznych i krzywizn jest oznaką solidności typowej dla SUV-ów” – mówiFrédéric Angibaud.

Sylwetka C5 X jest wsparta na osłonach dolnych w kolorze matowej czerni, rozmieszczonych wokół pojazdu, które dodają otuchy, nawiązują do SUV-ów i podkreślają wrażenie trwałości i solidności. Linia boczna C5 X prezentuje wiele cech nadwozia SUV:

Podwyższone nadwozie z dużymi kołami o średnicy 720 mm, wyższa pozycja za kierownicą niż w tradycyjnych sedanach, dolne osłony wokół pojazdu w kolorze matowej czerni, dodające otuchy i podkreślające trwałość i solidność samochodu.

 

DANE TECHNICZNE:

Podstawowe wymiary:

Długość: 4805 mm

Szerokość: 1865 mm

Wysokość 1485 mm
Rozstaw osi: 2785 mm

Aerodynamika: Cx = 0,291 | SCx = 0,673

Pojemność bagażnika: 545 l

FILMY I ZDJĘCIA SĄ DOSTĘPNE NA STRONIE:

http://www.citroencommunication-echange.com

Login: C5 X_Design

Hasło: #design21

 

 

KONTAKT DLA MEDIÓW
Klaudia DAWIDKO – tel.: +48 518 018 211 – klaudia.dawidko@citroen.com

Claire BADY – tel.: +33 (0)6 72 84 45 77 – claire.bady@citroen.com

Benjamin DEMOZAY – Tel.: +33 (0)6 17 69 91 43 – benjamin.demozay@citroen.com

 

Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli, akcesoriów oraz usług może ulec zmianie. Niektóre modele, elementy wyposażenia, akcesoria oraz usługi i funkcje mogą być dostępne i działać tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą.

 

Citroën

Od 1919 roku Citroën tworzy samochody, technologie i rozwiązania na rzecz mobilności, które stanowią odpowiedź na zmiany zachodzące w społeczeństwie. To odważna i innowacyjna marka, której znakiem firmowym są komfort w czasie jazdy i dobre samopoczucie klientów. Citroën oferuje szeroką gamę modeli, od unikatowego modelu Ami – miejskiego samochodu elektrycznego – po hatchbacki, SUV-y i samochody użytkowe. Większość modeli dostępna jest w wersjach elektrycznych lub hybrydowych typu plug-in. Citroën jest pionierem w zakresie oferowanych usług i pod względem troski, jaką otacza klientów indywidualnych i biznesowych. Marka jest obecna w 101 krajach i posiada sieć 6200 punktów sprzedaży i serwisowych na całym świecie.