SZUKAJ



Jeśli chcesz otrzymywać od Citroën Polska sp. z o.o. informacje dotyczące aktualności związanych z marką oraz informacje wspólne Citroën Polska sp. z o.o. dotyczące aktualności związanych z Grupą PSA, zapisz się na nasz newsletter. W tym celu prosimy o wypełnienie formularza znajdującego się na stronie kliknij tutaj.

Informujemy, że administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Citroën Polska sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, przy Al. Krakowskiej 206, 02-219 Warszawa. Szczegółowe informacje o sposobie przetwarzania Pani/Pana danych osobowych zostały określone w Warunkach Przetwarzania Danych Osobowych.



Przejdź dalej

Historia

40 LAT CITROËNA 2CV CHARLESTON

04/11/2020. Kategoria: Historia

- W październiku 1980 roku w czasie salonu samochodowego w Paryżu Citroën zaprezentował model 2CV 6 Charleston. Wersja specjalna Charleston, wyprodukowana w liczbie 8000 sztuk, odniosła tak ogromny sukces, że w lipcu 1981 roku weszła na stałe do gamy i była oferowana aż do momentu zakończenia produkcji 2CV.
- Ostatni 2CV, który zjechał z linii produkcyjnej 27 lipca 1990 roku, był właśnie w wersji Charleston.
- Okoliczności nie sprzyjają zlotom i zgromadzeniom, jednak wciąż można (na nowo) zachwycić
się 2CV pełnym szyku, z pewną dozą ekstrawagancji i dwukolorowym nadwoziem w 40 lat po premierze.

40 lat temu, w 1980 roku, Citroën wprowadził na rynek serię specjalną 8000 sztuk o nazwie 2CV 6 Charleston. Samochód kosztował 24 800 franków. Jak podano w opublikowanym wówczas komunikacie prasowym: „aby zadowolić purystów 2CV, przednie reflektory są okrągłe i zostały umieszczone w czerwonej obudowie”. Z szykownym, a zarazem ekstrawaganckim stylem, 2CV 6 Charleston reprezentował najwyższy poziom wykończenia oraz największą moc wśród wszystkich wersji tego modelu. Po wersji 2CV Spot z 1976 roku, 2CV 6 Charleston otworzył nowy rozdział serii specjalnych.

 

Chociaż jego wykończenie zostało zapożyczone z modelu Club, 2CV 6 Charleston wyróżniał się specjalną tapicerką i okrągłymi przednimi światłami, zaprojektowanymi na wzór reflektorów modelu 2CV Spécial.
W kolejnym roku, w lipcu 1981, seria limitowana stała się tak popularna, że przestano ograniczać jej produkcję: od tego momentu wersja masowo produkowana w zakładzie w Levallois weszła na stałe do gamy Citroëna. Wersja wielkoseryjna różniła się od edycji limitowanej chromowanymi przednimi reflektorami i szarą tapicerką z motywem rombów.

 

Produkcja była kontynuowana w 1988 roku w zakładzie Mangualde w Portugalii. Modele produkowane w tym zakładzie można łatwo rozpoznać po oknach, na których umieszczona jest nazwa hiszpańskiego producenta szkła „Covina”.
27 lipca 1990 roku o 16:30, ostatni samochód 2CV opuścił linię produkcyjną zakładu Mangualde. Był to model 2CV 6 Charleston w kolorach Szary Nocturne i Szary Cormoran. To 5 114 969. i jednocześnie ostatni wyprodukowany egzemplarz 2CV.