SZUKAJ



Jeśli chcesz otrzymywać od Citroën Polska sp. z o.o. informacje dotyczące aktualności związanych z marką oraz informacje wspólne Citroën Polska sp. z o.o. dotyczące aktualności związanych z Grupą PSA, zapisz się na nasz newsletter. W tym celu prosimy o wypełnienie formularza znajdującego się na stronie kliknij tutaj.

Informujemy, że administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Citroën Polska sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, przy Al. Krakowskiej 206, 02-219 Warszawa. Szczegółowe informacje o sposobie przetwarzania Pani/Pana danych osobowych zostały określone w Warunkach Przetwarzania Danych Osobowych.



Przejdź dalej

Marka

Groupe PSA i FCA planują połączyć siły, aby zostać światowym liderem nowej ery zrównoważonej mobilności

05/11/2019. Kategoria: Marka

Rozmowy otworzyły ścieżkę do utworzenia nowej grupy o skali globalnej, z zasobami należącymi w 50% do akcjonariuszy Groupe PSA i w 50% do akcjonariuszy FCA. W szybko zmieniającym się otoczeniu, w którym motoryzacja staje w obliczu nowych wyzwań związanych z opcjami łączności, elektryfikacją, współdzieleniem i autonomiczną jazdą, połączony podmiot może wykorzystać potencjał wynikający z globalnej sieci ośrodków badawczo-rozwojowych, aby wspierać innowacyjność oraz szybko sprostać tym wyzwaniom przy optymalnym wykorzystaniu inwestowanego kapitału.

• Połączony podmiot zająłby czwarte miejsce wśród największych producentów na świecie pod względem liczby pojazdów sprzedawanych rocznie (8,7 mln szt.).
• Od samego początku marże nowo powstałej spółki będą należały do najwyższych na rynkach, na których będzie ona działać — dzięki sile FCA w Ameryce Północnej i Łacińskiej oraz pozycji Groupe PSA w Europie.
• Połączenie pozwoliłoby skonsolidować atuty marek obu grup w segmentach pojazdów luksusowych, premium, popularnych, sportowo-użytkowych, ciężarowych i użytkowych, a razem marki te stałyby się jeszcze silniejsze.
• Podmiot powstały w wyniku fuzji zebrałby rozległe i rosnące kompetencje spółek w dziedzinie technologii kształtujących nową erę zrównoważonej mobilności, w tym zelektryfikowanych napędów, jazdy autonomicznej i łączności cyfrowej.
• Szacowany roczny efekt synergii wyniósłby około 3,7 mld EUR, bez konieczności zamykania zakładów, wynikającej z tej transakcji.
• W skład połączonego zespołu zarządzającego weszłyby osoby cieszące się szacunkiem i uznaniem za tworzenie wyjątkowej wartości oraz mające udokumentowane sukcesy we wcześniejszych fuzjach producentów.
• Reprezentatywny zarząd holenderskiej spółki-matki składałby się w większości z niezależnych dyrektorów. Stanowisko prezesa rady nadzorczej objąłby John Elkann, a Carlos Tavares zostałby dyrektorem generalnym i członkiem zarządu.