SZUKAJ



Jeśli chcesz otrzymywać od Citroën Polska sp. z o.o. informacje dotyczące aktualności związanych z marką oraz informacje wspólne Citroën Polska sp. z o.o. dotyczące aktualności związanych z Grupą PSA, zapisz się na nasz newsletter. W tym celu prosimy o wypełnienie formularza znajdującego się na stronie kliknij tutaj.

Informujemy, że administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Citroën Polska sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, przy Al. Krakowskiej 206, 02-219 Warszawa. Szczegółowe informacje o sposobie przetwarzania Pani/Pana danych osobowych zostały określone w Warunkach Przetwarzania Danych Osobowych.



Przejdź dalej

Sport

CITROËNY C3 WRC NA KRĘTYCH I WYBOISTYCH DROGACH SARDYNII

11/06/2019. Kategoria: Sport

Sezon 2019 Rajdowych Mistrzostw Świata FIA wkracza w drugą połowę. Załogi zespołu Citroën Total World Rally Team w składzie Sébastien Ogier / Julien Ingrassia oraz Esapekka Lappi / Janne Ferm przygotowują się do jednej z najtrudniejszych technicznie rund w kalendarzu WRC. Rajd, który pod względem wytrzymałości stawia naprawdę wysokie wymagania zarówno załogom, jak i ich samochodom, odbywa się w idyllicznej scenerii, z błękitnymi wodami Morza Śródziemnego w tle.

Na obecnym etapie zmagań – po siedmiu zakończonych rundach sezonu – Sébastien Ogier i Julien Ingrassia mogą się pochwalić aż sześcioma finiszami na podium. W każdym z dotychczasowych rajdów rozgrywanych na trasach szutrowych wygrywali swoim C3 WRC odcinki specjalne, prezentując imponującą regularność. Na Sardynii zamierzają wykorzystać również swoją niezrównaną wolę walki, determinację i nieustępliwość, a także wieloletnie doświadczenie. W organizowanym na tej wyspie Rajdzie Sardynii francuska załoga triumfowała do tej pory trzykrotnie (w latach 2013, 2014 i 2015). Marka Citroën zapisała w swoich kronikach pięć wygranych na Sardynii, jednak w bieżącym roku powtórzenie sukcesu będzie bardzo trudne. Powodem jest to, że załoga Ogier/Ingrassia ze względu na swoją pozycję w klasyfikacji mistrzostw będzie startowała jako pierwsza, przynajmniej w piątkowym etapie otwierającym. Specyfika tras na Sardynii polega na tym, że pokryte pyłem nawierzchnie mają niską przyczepność, która poprawia się po przejeździe kilku pierwszych samochodów i po odkurzeniu z warstwy luźnego szutru.