SZUKAJ



Jeśli chcesz otrzymywać od Citroën Polska sp. z o.o. informacje dotyczące aktualności związanych z marką oraz informacje wspólne Citroën Polska sp. z o.o. dotyczące aktualności związanych z Grupą PSA, zapisz się na nasz newsletter. W tym celu prosimy o wypełnienie formularza znajdującego się na stronie kliknij tutaj.

Informujemy, że administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Citroën Polska sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, przy Al. Krakowskiej 206, 02-219 Warszawa. Szczegółowe informacje o sposobie przetwarzania Pani/Pana danych osobowych zostały określone w Warunkach Przetwarzania Danych Osobowych.



Przejdź dalej

Sport

CITROËNY C3 WRC PO RAZ PIERWSZY W CHILE

10/05/2019. Kategoria: Sport

W szóstej rundzie sezonu – trzeciej rozgrywanej na nawierzchniach szutrowych po rajdach Meksyku i Argentyny – Citroëny C3 WRC zadebiutują w Rajdzie Chile.
To zupełnie nowa impreza w kalendarzu Rajdowych Mistrzostw Świata FIA. Zespół Citroën Total World Rally i jego załogi w składzie Sébastien Ogier i Julien Ingrassia oraz Esapekka Lappi i Janne Ferm są dobrze przygotowani do podjęcia tego nowego wyzwania i zapowiadają walkę o sukces.

Celem załogi Sébastien Ogier i Julien Ingrassia, która zawsze dobrze się czuje w rywalizacji na nowych dla siebie trasach i doskonale wykorzystuje dozwolone dwa przejazdy zapoznawcze, jest wynik dający miejsce na podium. Jeżeli tego dokona, będzie to jej piąte podium w bieżącym sezonie Rajdowych Mistrzostw Świata FIA, po zwycięstwach w rajdach Monte Carlo i Meksyku oraz drugim miejscu na Korsyce i trzecim w Argentynie. Doświadczeni francuscy zawodnicy pod pewnymi względami nadal szlifują swoją współpracę z zespołem. Przyznają też, że adaptacja do nowego dla siebie samochodu Citroëna C3 WRC jeszcze się nie zakończyła. Niemniej ich wygrana w Rajdzie Meksyku i miejsce na podium w Argentynie, wraz z dziesięcioma wygranymi odcinkami specjalnymi w tych dwóch rundach, są potwierdzeniem, że Ogier czuje się już pewnie za kierownicą C3 WRC na drogach szutrowych. Obecnie Ogier  i Ingrassia zajmują drugą pozycję w klasyfikacji kierowców, w związku z czym w pierwszym etapie rajdu będą wyjeżdżali na trasy jako druga załoga. Jeżeli trasy będą suche, ta kolejność powinna im zapewnić przynajmniej zarysowane trajektorie jazdy, w razie deszczu może natomiast dawać istotną przewagę – jeśli drogi będą mokre, ich stan będzie się pogarszał wraz z przejazdem każdego kolejnego auta.