SZUKAJ



Jeśli chcesz otrzymywać od Citroën Polska sp. z o.o. informacje dotyczące aktualności związanych z marką oraz informacje wspólne Citroën Polska sp. z o.o. dotyczące aktualności związanych z Grupą PSA, zapisz się na nasz newsletter. W tym celu prosimy o wypełnienie formularza znajdującego się na stronie kliknij tutaj.

Informujemy, że administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Citroën Polska sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, przy Al. Krakowskiej 206, 02-219 Warszawa. Szczegółowe informacje o sposobie przetwarzania Pani/Pana danych osobowych zostały określone w Warunkach Przetwarzania Danych Osobowych.



Przejdź dalej

Sport

HISTORYCZNE ZWYCIĘSTWO

31/10/2018. Kategoria: Sport

Sébastien Loeb i Daniel Elena odnieśli w Hiszpanii swoje 79. zwycięstwo w WRC. Niezrównaną karierę rajdową wzbogacili o kolejny triumf w rajdzie, w którym zażarta rywalizacja toczyła się do ostatniego metra. Dzięki ich osiągnięciu Citroën Total Abu Dhabi WRT ma powody do satysfakcji: potwierdza się klasa zespołu jako całości – jako grupy ludzi, którzy nigdy nie tracą motywacji.

MIGAWKI Z TRASY

Do tej pory tylko raz zdarzyło się, że Sébastien Loeb wykonał akrobatyczne salto do tyłu na podium rajdu. Zrobił to po Tour de Corse w 2004 r., kiedy cieszył się z pierwszego zdobytego tytułu mistrza świata. Powtarzając identyczny skok na mecie Rajdu Hiszpanii 2018, Loeb, który przed rozpoczęciem rajdowej kariery uprawiał akrobatykę sportową, potwierdził historyczny wymiar tego zwycięstwa. Odniósł je w ostatnim z trzech zaplanowanych na ten sezon startów w WRC. Każdy z nich jest swoistym powrotem, gdyż swój ostatni pełny kalendarz startów w Rajdowych Mistrzostwach Świata Loeb zrealizował sześć lat temu, od tamtej pory rywalizował w innych dyscyplinach sportów motorowych.

W Katalonii Loeb i Elena wygrywali do tej pory ośmiokrotnie – w jednej, nieprzerwanej serii w latach 2005-2012. Mieli więc za sobą ogromne doświadczenie na tych trasach, ale również bardzo długą przerwę – od ostatniego zwycięstwa w 2012 r. załoga ta nie stanęła na starcie Rajdu Hiszpanii ani razu. Jeżeli cokolwiek pozwalało liczyć na wysokie miejsce na mecie, to osiągnięcia z wcześniejszych startów w tym sezonie: trzy wygrane odcinki specjalne w Rajdzie Meksyku, w którym Loeb i Elena przez pewien czas byli liderami, oraz trzy kolejne na Korsyce. Tym razem Loeb, bezbłędnie prowadzony przez nieodłącznego Daniela Elenę, dziewięciokrotnego Rajdowego Mistrza Świata wśród pilotów, zrobił jeszcze więcej. W bardziej spektakularny sposób dowiódł swoich umiejętności przystosowania się do nowych warunków. Szybko nabierał pełnego wyczucia Citroëna C3 WRC – samochodu, którym nie startuje regularnie – i wspólnie z mechanikami stopniowo poprawiał jego ustawienia. Na mecie pierwszego etapu, rozgrywanego na trasach szutrowych, zajmował czwarte miejsce, ze stratą zaledwie 0,5 s do trzeciego miejsca i 3,4 s do drugiego. Pozycję tę zapewniły mu przede wszystkim czasy zaliczone na bardzo długim i ważnym dla wyników odcinku specjalnym La Fatarella – Vilalba (38,85 km). W jego pierwszym przejeździe Loeb był trzeci (+2,0 s straty do zwycięzcy), za drugim razem drugi (+2,9 s). Na tej samej trasie Craig Breen zanotował dobry piąty czas, tracąc do Loeba tylko 0,7 s. W klasyfikacji rajdu zajmował ósme miejsce – skutek obrócenia się na drodze i straty paru sekund.