Jeśli chcesz otrzymywać od Citroën Polska sp. z o.o. informacje dotyczące aktualności związanych z marką oraz informacje wspólne Citroën Polska sp. z o.o. dotyczące aktualności związanych z Grupą PSA, zapisz się na nasz newsletter. W tym celu prosimy o wypełnienie formularza znajdującego się na stronie kliknij tutaj.

Informujemy, że administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Citroën Polska sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, przy Al. Krakowskiej 206, 02-219 Warszawa. Szczegółowe informacje o sposobie przetwarzania Pani/Pana danych osobowych zostały określone w Warunkach Przetwarzania Danych Osobowych.



Przejdź dalej

Sport

CITROËN C3 R5 GOTÓW DO STARTU

24/07/2018. Kategoria: Sport

Po krętych, górskich drogach na Sardynii, następnym wyzwaniem dla nowego Citroëna C3 R5 będzie występ w jednej z najważniejszych imprez w sporcie motorowym – Rajdzie Finlandii. Zespół Citroën Racing ma nadzieję sięgnąć tam po podium w kategorii WRC2. Jeżeli plan się powiedzie, będzie to trzeci taki sukces w rozpoczynającej się karierze tego samochodu. Zadania realizacji ambitnego celu podejmą się ponownie kierowca Stéphane Lefebvre i jego pilot Gabin Moreau, stanowiący oficjalną załogę zespołu fabrycznego. Drugim egzemplarzem pojadą Simone Tempestini i Sergiu Itu, zawodnicy, dla których start w Finlandii będzie nagrodą za zwycięstwo w sezonie Citroën Ultimate Challenge 2017.

 

Rajd Finlandii jest dla rajdowych mistrzostw świata tym, czym turniej w Wimbledonie dla czołowych tenisistów. To obowiązkowa impreza dla wszystkich, którzy chcą zaliczać się do ekstraklasy w tej dyscyplinie i jednocześnie miejsce, w którym każdy pragnie choć raz wygrać i dopisać słowo „Finlandia” do listy swoich triumfów. Nie bez powodu nazywa się te trasy „świątynią prędkości”. Średnie tempo osiągane na leśnych traktach wokół miejscowości Jÿvaskylä przekracza 130 km/h – więcej niż w innych rundach sezonu WRC. Rajd Finlandii jest także areną spektakularnych popisów, przede wszystkim niezliczonych skoków. Na niektórych hopkach tor jazdy nie pozwala najechać, a następnie lądować w linii prostej, przez co samochody lecą ukosem, dostarczając kibicom niezwykłych emocji. Z kolei dla załóg jest to ogromna trudność. Podczas przejazdów zapoznawczych, jadąc z prędkością ograniczoną regulaminem, muszą jak najdokładniej ocenić hopkę i tak przewidzieć skok, by nie zakończył się on opuszczeniem drogi. Nie wszystkie poprzeczne garby powodują skok; na niektórych samochód tylko odciąża się, otwiera zawieszenie i na chwilę traci sterowność, na innych wzbija się w powietrze i przelatuje wiele metrów. Warunkiem utrzymania się na trasie po lądowaniu jest prawidłowy najazd na hopkę.

 

Zespół Citroën Racing ma na swoim koncie cztery zwycięstwa w Finlandii (odniesione w latach 2008, 2011, 2012 i 2016) w najwyższej kategorii WRC. W tym roku cały team chciałby zabłysnąć także w kategorii WRC2, aby w ten sposób po raz kolejny dowieść wszechstronności i konkurencyjności Citroëna C3 R5. Zespół najbardziej liczy na Stéphane’a Lefebvre, który z pełną determinacją zamierza stawić czoła miejscowym asom. Dwudziestosześcioletni Francuz wystąpi w Finlandii po raz trzeci. W 2015 r., podczas swego ostatniego jak dotychczas występu w Krainie 1000 Jezior, Lefebvre długo utrzymywał się w walce o trzecie miejsce w kategorii WRC2. W Rajdzie Korsyki, w kwietniu tego roku, wraz ze swoim pilotem Gabinem Moreau zadebiutował za kierownicą Citroëna C3 R5. Od tego czasu w kolejnych występach zaliczył w sumie siedem wygranych odcinków specjalnych w WRC2. Obecnie nie ulega wątpliwości, że Lefebvre i C3 R5 świetnie do siebie pasują i dają nadzieję na pełne wykorzystanie możliwości tego nowego samochodu. W Finlandii barwy zespołu fabrycznego Citroëna w kategorii WRC2 reprezentować będzie również Simone Tempestini, zwycięzca Citroën Ultimate Challenge 2017. Będzie to dla niego drugi występ za kierownicą C3 R5, po debiucie w Rajdzie Sardynii.