Jeśli chcesz otrzymywać od Citroën Polska sp. z o.o. informacje dotyczące aktualności związanych z marką oraz informacje wspólne Citroën Polska sp. z o.o. dotyczące aktualności związanych z Grupą PSA, zapisz się na nasz newsletter. W tym celu prosimy o wypełnienie formularza znajdującego się na stronie kliknij tutaj.

Informujemy, że administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Citroën Polska sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, przy Al. Krakowskiej 206, 02-219 Warszawa. Szczegółowe informacje o sposobie przetwarzania Pani/Pana danych osobowych zostały określone w Warunkach Przetwarzania Danych Osobowych.



Przejdź dalej

Modele

NOWY CITROËN BERLINGO - HISTORIA WIELKIEGO SUKCESU

15/02/2018. Kategoria: Modele

Historia Citroëna Berlingo i jego protoplastów sięga połowy XX w., a dokładnie 1950 r.!

1950 r. – CITROËN 2CV FOURGONETKA

To właśnie w tym roku zaprezentowano megakultowy model 2CV w wersji furgonetki. Kompaktowy mały samochód z napędem na przednią oś, o wszystkich atutach praktycznego i ekonomicznego auta, przeszedł do historii w swojej kategorii.

André Citroën – od chwili powstania marki na początku lat 20. ubiegłego wieku – rozumiał sens proponowania klientom szerokiej gamy samochodów, począwszy od solidnego modelu użytkowego po samochód osobowy w wersji Grand Luxe. W drugiej połowie XX wieku nie było odstępstw od tej reguły, wręcz przeciwnie.

Furgonetka 2CV, wyprodukowana od marca 1951 do marca 1978 r. w liczbie 1 246 340 egzemplarzy, stała się kultowym modelem, poszukiwanym obecnie przez kolekcjonerów na całym świecie. Od chwili wejścia na rynek była także łakomym kąskiem dla producentów zabudów samochodowych. Od połowy lat 50. ubiegłego wieku wielu dostawców oferowało akcesoria, które umożliwiały przekształcenie furgonetki 2CV w prawdziwego przodka kombivana. Fabryka Citroëna w Forest w Belgii wprowadziła nawet do sprzedaży produkowaną seryjnie wersję o nazwie „Weekend”.
Był to przodek Berlingo!

1978 r. – CITROËN ACADIANE

W 1978 r. furgonetkę 2CV zastąpił Acadiane. W rzeczywistości była to modyfikacja poprzedniego modelu, która otrzymała przód Citroëna Dyane. Produkowano go przez dziewięć lat i był pierwszym modelem, w którym na krótko przed końcem produkcji w 1987 r., wprowadzono wersję z silnikiem na gaz LPG. W sumie zostały zmontowane 235 393 egzemplarze. Model „Weekend” przeznaczony na rynek krajów Beneluksu został zastąpiony przez model „Mixta”, oparty na bazie 2CV. Jednocześnie na rynek włoski został opracowany minikamper „Oasis”!

1984 r. – CITROËN C15

Po małych dwucylindrowych silnikach modeli 2CV, a następnie Acadiane, w 1984 r. pojawił się nowy model C15 z 4-cylindrowym silnikiem chłodzonym wodą. Zbudowany był na bazie modelu Visa z 1978 r. i miał bardzo długą karierę. Produkowano go bowiem do 2006 r., aż dziesięć lat po wprowadzeniu do sprzedaży modelu Berlingo! Cieszył się renomą wytrzymałego i solidnego samochodu, co sprawiało, że stał się prawdziwą gwiazdą w swoim segmencie. Jego sprzedaż wzrosła dodatkowo dzięki wprowadzeniu do oferty silnika wysokoprężnego. W ciągu 22 lat z linii produkcyjnych zjechało 1 181 471 egzemplarzy i wynik ten niewiele tylko odbiegał od wyników furgonetki 2CV, która była sprzedawana przez 37 lat. W 1986 r. concept-car „Aventure” oparty na bazie C15 zwiastował nadejście kombivanów! Model C15 był również wykorzystywany do testowania napędu elektrycznego. Pierwszy egzemplarz z silnikiem elektrycznym został zaprezentowany w lipcu 1987 r., a od października 1990 r. wszedł do produkcji seryjnej. Ta prekursorska wersja została zmontowana w liczbie około sześćdziesięciu egzemplarzy. Natomiast firma Dangel oferowała w latach 1991-1993 wersje z napędem na wszystkie koła. We wrześniu 1991 r. model C15 „Familiale” wyposażony w tylną kanapę był zapowiedzią wszechstronności przyszłego Berlingo. Od 1996 r. C15 był również dostępny z dwupaliwowym układem zasilania na benzynę i gaz ziemny. Wersja zasilana gazem LPG była natomiast dostępna w opcji, nawet jeśli nie figurowała w oficjalnym katalogu.